بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
Daripada Abu Hurairah r.a. Nabi s.a.w bersabda:
"SESEORANG INSAN ADALAH TERIKUT-IKUT DENGAN ADAT KEBIASAAN SAHABATNYA MAKA HENDAKLAH KAMU MELIHAT DENGAN SIAPA KAMU BERSAHABAT."
-Riwayat al-Tarmizi dan al-Hakim

Tuesday 22 October 2013

186 Entri Terakhirku..


Assalamualaikum para pembaca entri ini. Semoga anda dalam golongan orang-orang yang beruntung di dunia akhirat. Diam tak diam da masuk pertengahan bulan sepuluh bagi tahun 2013 ni. Aku telahpun aktif dalam penulisan blog sejak bulan mac 2013 yang memaparkan 185 entri yang dihasilkan 70% karya sendiri. Adalah dimaklumkan bahawa ini adalah entri terakhirku bagi "blog aku bercerita" sampai bila-bila. Mungkin yang mengenaliku tidaklah daku seindah blog yang daku hasilkan ini. Namun aku berniat menghasilkan blog ini bertujuan berkongsi sebanyak sedikit tentang pengetahuan aku tentang agama dan kehidupan seharian. Dengan penghasilan blog ini aku mengharapkan agar daripadanya aku memperoleh pahala dari Allah. Meskipun aku banyak cacat celanya, tapi sememangnya aku sentiasa menginginkan hidup bersyariat islam, berTuhankan Allah, berNabikan Rasulullah s.a.w. berakhirkan hayat dengan kalimat "Tiada Tuhan selain Allah, Nabi Muhammad persuruh Allah"..

Para pembaca sekalian, Allah jua yang menilai rahsia hati seseorang. Hati aku tiada sesiapa tahu, perbuatan amalku, tiada siapa yg uji melainkan pujian,pujian dan pujian yang hanya dinilai oleh para manusia yang melihat dari luaran. Allah, Allah, Allahu.. 

Akhir penulisan aku, setinggi terima kasih kepada para pembaca yang budiman, aku memohon maaf andai aku terkasar bahasa, tercopy idea, terlebih kata dan lain-lain lagi. Mana yang baik datangnya dari Allah, mana yang salah datangnya dari diri aku sendiri. 

Sekian,
Assalammualaikum..

No comments:

Post a Comment