بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
Daripada Abu Hurairah r.a. Nabi s.a.w bersabda:
"SESEORANG INSAN ADALAH TERIKUT-IKUT DENGAN ADAT KEBIASAAN SAHABATNYA MAKA HENDAKLAH KAMU MELIHAT DENGAN SIAPA KAMU BERSAHABAT."
-Riwayat al-Tarmizi dan al-Hakim

Wednesday 16 October 2013

Kelemahan Perempuan Yang Perlu Diatasi


Blog aku bercerita kali ini ingin berkongsi teori yang pernah aku pelajari dari para wanita di Malaysia. Terdapat beberapa kelemahan para anak dara yang perlu diambil berat oleh diri mereka sendiri. Sebelum itu perlu diketahui tanggungjawab ibu bapa terhadap anak perempuannya adalah diatas tanggungjawabnya sehingga perempuan itu dikahwinkan. Ini bermakna dosa anak perempuan akan ditanggung juga oleh ibu bapa sehingga anak perempuan dikahwinkan. Barulah si suami pula yang bertanggungjawab terhadap perempuan tersebut. Namun bergitu ada hadis yang aku penah baca tentang wanita boleh menarik 4 golongan lelaki ke neraka, pertama bapanya, kedua suaminya, ketiga abang kandungnya, dan keempat adalah anak lelakinya.

Berbalik kepada tajuk yang aku nak kongsikan. pertama sekali perempuan terlalu mudah tergoda terhadap lelaki yang macho atau tampan. Nampak je lelaki okey sikit terus tergila-gila ingin mendapatkannya. mulalah taktik goda mengoda. Berdandan secantik-cantiknya. Tanpa memikirkan perasaan lelaki yang suka kat perempuan tersebut. Hehe.. memilih sangat..

kedua adalah perempuan terlalu cair dengan ayat-ayat romeo dari kalangan lelaki. Hah ni aku perasan sangat jika perempuan dihidangkan dengan ayat-ayat cinta yang berjanjikan lautan api sanggup kurenangi. Mulah sebuah percintaan dengan ayat-ayat manis. Kadang-kadang aku lihat lelaki punyalah xjaga penampilan, awek dia cun gila..penah gak aku tanya budak-budak playboy apa rahsia mereka dengan mudahnya dapat tacle awek. "ayat kena manis bro". owh patut la ramai lelaki yang muka tak berapa macho awek ala-ala model syampoo.. hehe..

Ketiga perempuan mudah melakukan apa-apa sahaja demi menginginkan hubungan mereka kekal. Kalau anak dara yang dewasa sampai sanggup guna taktik nasi kangkang bagai. Kalau yang masih mentah, sanggup memberi cinta dengan mengizinkan lelaki menyentuh tubuhnya. Asalkan lelaki tersebut sentiasa ada disisi mereka. Sama-sama dapat sedap akirnya mulalah si anak dara terperangkap dengan ayat janji manis. "Seks memang nikmat jika mereka ketahui, tapi berbataslah dengan siapa kamu berseks".. maksud ayat ni mereka hendaklah melakukan hubungan yang halal sahaja.

Keempat, perempuan selalu membuat kerja gila apabila mereka disakiti. Kebanyakan perempuan yang putus cinta seolah-olah kehilangan anak di tengah pasaraya. ke kanan tak ke kiri tak.. Ada perempuan yang sanggup bunuh diri disebabkan ditinggalkan lelaki kesayangannya. Ada perempuan yang diuji oleh Tuhan dengan diberikan anak luar nikah, namun mereka ingin membunuhnya dengan menggugurkan kandungannya. Perempuan yang putus cinta seolah-olah datang bulan, selalu tidak ada mod, sikit punya hal boleh bergaduh..

Akhir kata terdapat banyak lagi kelemahan perempuan, namun aku hanya berkongsi empat teori sendiri.  Tidak semua perempuan seperti dinyatakan diatas, hanya sekadar buat renungan bersama. Nanti ada idea aku nak wat artikel tentang kekuatan perempuan yang perlu dikekalkan.


No comments:

Post a Comment