بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
Daripada Abu Hurairah r.a. Nabi s.a.w bersabda:
"SESEORANG INSAN ADALAH TERIKUT-IKUT DENGAN ADAT KEBIASAAN SAHABATNYA MAKA HENDAKLAH KAMU MELIHAT DENGAN SIAPA KAMU BERSAHABAT."
-Riwayat al-Tarmizi dan al-Hakim

Sunday 19 May 2013

Harga Minyak Turun 50sen dikuatkuasakan pada 22 Mei 2013.

      Harga semasa bagi petrol sehingga hari ini adalah 1.90/liter di negara ini. Penurunan harga minyak di negara ini akan berkuatkuasa pada 22 Mei 2013 Rabu ini dimana penurunan sebanyak 30% iaitu penurunan sebanyak 50 cent per liter adalah satu langkah kerajaan perihatin terhadap rakyat. Menteri-menteri kabinet sebulat suara bersetuju untuk bertindak sedemikian semasa mesyuarat Kabinet di Parlimen petang tadi. Mereka juga bersetuju menghapuskan cukai yang dikenakan pada premis-premis syarikat minyak, dengan itu harga minyak manpu diturunkan sebanyak 30 peratus untuk setiap kategori akan berkuatkuasa pada pukul 12am  22 Mei ini. Sumber ini menegaskan bahawa penurunan harga minyak tersebut dapat dinikmati oleh semua pengguna minyak di negara ini.
        Kabinet berharap penurunan harga minyak ini dapat mengurangkan bebanan rakyat. Walaupun tiada dalam manifesto yang berlangsung pada bulan lepas, namun atas sikap prihatin kerajaan maka penurunan harga minyak di lakukan.
        Berikut adalah senarai minyak yang terlibat dengan penurunan harga,
1. Minyak angin cap sauh dan cap jempol.
2. Minyak Dagu.
3, Minyak Pengasih Kak Ton.
4. Minyak Lintah Sawah Alor Mengkudu.
5. Minyak Belacak
6. Minyak rasa bersalah.
7. Minyak Rambut Cap Ibu dan Anak.

Dengan langkah yang dilaksanakan ini diharap semua pengundi sentiasa memberi sokongan kepada Parti Kami.

*gurauan sahaja, harap jangan marah..hehe :-)

No comments:

Post a Comment