بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
Daripada Abu Hurairah r.a. Nabi s.a.w bersabda:
"SESEORANG INSAN ADALAH TERIKUT-IKUT DENGAN ADAT KEBIASAAN SAHABATNYA MAKA HENDAKLAH KAMU MELIHAT DENGAN SIAPA KAMU BERSAHABAT."
-Riwayat al-Tarmizi dan al-Hakim

Wednesday 25 December 2013

Apa pendapat mereka tentang Cinta..



tapi yg pasti, manusia tak kira sape, akan tercari2 "cinta". basically, cinta itu bermula dari rumah. tapi kalo tak dapat dari rumah, mereka akan mencari cinta di luar rumah. sbb tu terjadinya kemungkaran. 

- Sima Syafiqah binti Salleh
- 21tahun
- Kelantan
 -UUM



cinta ni kan banyak jenis. memang semua orang diberikan rasa cinta. tapi manusia tu sendiri yg gunakan cinta yg diberikan tu cmna. contoh cinta yg digunakan secara betul. kalau dalam diri manusia ada cinta yg betul, haiwan dkat tepi jalan macam kucing tu pun kita sanggup ambik, n jaga, tapi klau cinta yg tak duginakan dgn btl. xda rasa cinta dkat bintatang mcm kucing tu, cth kalau terlanggar kat teppi jalan tapi kita buat tak da perasaan, itu dikatakan buta cinta ..gitu la pendapatnya untuk cinta2 yang lain. kita dah diberikan rasa cinta, sekarang terpulang kepada kita macam mana nak tentukan cinta itu, pilihan ditgn anda.
-Fatin Zaki 
  20Tahun
Taiping


Pendapat aku, cinta ni ibarat mkan buah pelam cicah kuah rojak mak bee..




Muhammad Nurfiza Mohamad Noor
21 Tahun
Terengganu.
Atlet UUM




Cinta?? Pendapat aku cinta sama dengan zzzzzZZZZZ..





Sharul Zaini bin Miskat
21 Tahun
Teluk Intan, Perak



-cinta kpd Allah adalah cinta paling suci dan sejati..


-Azim Baser
-23 Tahun
-Johor




cinta tu cantik....kalu kita sulam dengan rasa syg...Walapon kwujudan cinta kita x bleh nmpak, tp cinta itu indah dan cantik... cntiknya cinta tu mmg asli dan x bermuka2...bkan ja cantik malah suci murni, bercahaya gemerlap dan putih bersih...tudia.....


Muhammad khairul Azril Yahya
20 Tahun
Kedah
UUM

Dakwah itu ibarat cinta, dan cinta itu tidak boleh dipaksa, Bila cinta itu dipaksa, mulalah lahir cinta yang tidak tulus dan hasil percambahan cinta yang tidak menenangkan. Lahirkan rasa cinta dalam diri kerana cinta yang lahir dari hati yang suci dapat mempengaruhi hati yang gundah gulana.
-Nur Jannah Alia
 21 Tahun
 UTM Skudai






Sumber: -Respond Facebook..

No comments:

Post a Comment