بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
Daripada Abu Hurairah r.a. Nabi s.a.w bersabda:
"SESEORANG INSAN ADALAH TERIKUT-IKUT DENGAN ADAT KEBIASAAN SAHABATNYA MAKA HENDAKLAH KAMU MELIHAT DENGAN SIAPA KAMU BERSAHABAT."
-Riwayat al-Tarmizi dan al-Hakim

Saturday 23 March 2013

Cerita tentang 2 SAHABAT

Kalau nak cite tentang sahabat di semenanjung Malaysia, hampir semua negeri ada kawan baik aku. Aku berasal dari Kota Tinggi, Johor dan sudah pasti aku ada majoriti kawan orang Johor terutamanya orang Kampung aku. Aku dapat kawan dari negeri lain bermula di Universiti Utara Malaysia, aku stay kat DPP Sime Darby UUM sejak semester satu, aku kenal roommate aku Syafiq Helmi berasal dari Selangor, Pastu aku ada kawan dari Johor,Perak,Kelantan,Pahang,Kedah,Melaka.. Dimana kesemua kawan aku ni tidak berpuak-puak mengikut negeri mereka. Jadi semuanya kawan rapat.

KAWAN SARAWAK

Aku ada kawan dari Kuching, Sarawak. Nama dia Khairul Hifni bin Anuar, Lahir pada 13 Desember 1993. brader ni belajar JAYYID JIDDAN ASASI SYARIAH (UIA) sekarang dia sambung Bachelor of Islamic Sciences in Law of Fiqh & Usul Fiqh kat Al-Madinah International Universiti (MEDIU) Shah Alam.

KAWAN SABAH 
Aku gak ada kawan dari Kota Kinabalu, Sabah. Nama dia Neary Clevan Ariel bin Makasid@Ibrahim, 25 September 1991. Brader ni lak amik course Bachelor of Accounting kat UITM Merbok.

SO FAR SO GOOD MY FRIENDS
semua kawan aku bergitu baik terhadap aku, kat UUM sendiri da oke, aku dapat kenal hati budi mereka dan memahami arti "persahabatan"

Aku akan elakkan dalam diri aku daripada:
-Kawan makan kawan.
-Pentingkan diri sendiri.
- Ego



entri akan datang aku akan cerita tentang Sahabat UUM dan Sahabat Sekolah.. Insya-Allah

3 comments:

  1. hee thanks bro.. ko pun kawan yg baik.. ekeke , oittt nama aku salah eja bah tu , sebetulnya khairul hifni , bukan hafini.. lain jak bunyi hafini tu. peace :D

    ReplyDelete
  2. haha... okey2.. aku da repair da...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum w.b.t... hee thanks bro.. sikit ja entri sal sa tu?? (hehe.. lebih dari cukup dah tu) anyway.. nice blog.. santai ja. ;)

    ReplyDelete