بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
Daripada Abu Hurairah r.a. Nabi s.a.w bersabda:
"SESEORANG INSAN ADALAH TERIKUT-IKUT DENGAN ADAT KEBIASAAN SAHABATNYA MAKA HENDAKLAH KAMU MELIHAT DENGAN SIAPA KAMU BERSAHABAT."
-Riwayat al-Tarmizi dan al-Hakim

Saturday 16 March 2013

Pulau Rawa Mersing Johor

Pulau Rawa yang terletak diantara pulau hujung dan pulau Gual di mersing. Aku pergi pulau ni pada tahun 2008. Apa yang aku nak kongsi adalah pulau ni amat cantik dan indah selain tempatnya yang tidak bergitu luas, tiada perkampungan dan sebagainya. Pulau rawa merupakan pulau pertama aku pergi, lepas itu baru lah aku pergi pulau pinang masa aku semester 2 di Universiti utara malaysia.
Aku cadangkan jika korang nak bercuti atau berbulan madu kat sini pilih hari selain jumaat, sebab kat sini xde masjid. Jadi solat Jumaat xboleh wat kat sini. Tempat ni juga ramai yang pengunjungnya adalah dari pelancong luar seperti Singapura, China, Australia, England dan lain-lain. Makanan disini adalah halal tetapi masih ada jual arak.. Jadi berhati-hatilah yer..




Akhir sekali aku tinggalkan contact number untuk sebarang pertanyaan..
Rawa Resort.
Telephone: +607-799 1204/ 1205
Fax: +607-799 3848

No comments:

Post a Comment