بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
Daripada Abu Hurairah r.a. Nabi s.a.w bersabda:
"SESEORANG INSAN ADALAH TERIKUT-IKUT DENGAN ADAT KEBIASAAN SAHABATNYA MAKA HENDAKLAH KAMU MELIHAT DENGAN SIAPA KAMU BERSAHABAT."
-Riwayat al-Tarmizi dan al-Hakim

Sunday 23 June 2013

Sayangkan Kucing Najis Aku Bersihkan


 Cerita bermula semasa aku kanak-kanak dahulu, kalau ada binatang peliharaan terutama kucing pasti dia ada wat hal.. berak kencing merata-rata dalam rumah.. kucing pon masa tu kecik lagi,jadi biasa la kalau wat tabiat camtu. Mak aku pula asyik membebel je kalau dapat tahu anak kucing aku berak sepah-sepah kat dalam rumah, sampai satu masa mak aku hilang kesabaran supaya suruh pindahkan kucing tu di tempat lain. Mana tak nye, mak aku tuh penat, mengemas dan sebagainya. Aku ni sayang kucing, jadi untuk menyejukan hati mak aku, aku la yang membersihkan segala najis-najis kencing berak kucing tu. Sampai satu masa kucing tuh da membesar, jadi dah tak berak dan kencing lagi daalam rumah. Kucing aku ni jantan, selalu je gadung ngan kucing jantan lain berebut bertina. Kucing aku tak la kuat sangat, selalu gak parah kena pukul.. da parah tawu lak duduk kat rumah diam-diam, tak keluar cari bini.. haha tapi seumur hidup aku penah nangis sekali bila seekor kucing yang datang ke rumah di pindahkan ke tempat lain.. syahdu.. haha

No comments:

Post a Comment