بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
Daripada Abu Hurairah r.a. Nabi s.a.w bersabda:
"SESEORANG INSAN ADALAH TERIKUT-IKUT DENGAN ADAT KEBIASAAN SAHABATNYA MAKA HENDAKLAH KAMU MELIHAT DENGAN SIAPA KAMU BERSAHABAT."
-Riwayat al-Tarmizi dan al-Hakim

Wednesday 3 July 2013

Sempurnakah aku?


Mereka anggap aku baik hanya kerana acap kali aku post mengenai artikel-artikel ilmiah, dakwah dan sebagainya...Dan dari itu juga ada yang menganggap aku hanya menyebarkan dan tidak mengamalkan..

tapi..
Jauh di sudut hatiku,
nak je aku menangis sekuat hati..
Aku sedang bertarung dengan diriku sendiri,
tak mudah apa yang disangka..
Allah sahaja tahu apa yang terbuku di hati..
Aku masih berada di dalam lautan kekurangan..
Kadangkala aku sering tergelincir kerana,
jatuh ke dalam lubang yang sama,
Jalan kehidupanku penuh dengan kenikmatan..
maafkan aku kerana kadangkalanya aku khilaf...
Terlupa ke arah mana yang patut aku tuju..
ebak hatis tatkala aku terbayang,
sehingga mengalirnya air mata ini,
Bilakah WAKTU TERAKHIRKU?
Di manakah TEMPAT TERAKHIRKU?
Siapakah ORANG YANG TERAKHIR berada denganku?
Dengan CARA APAKAH aku mengakhiri cerita hidupku ..

No comments:

Post a Comment